Výročná správa o popularite farieb pre rok 2022

Späť na výpis
Novinky a zaujímavosti
2. 2. 2023

Standox prezentuje v poradí už 70. výročnú správu od spoločnosti Axalta, týkajúcu sa obľúbenosti autoopravárenských farieb „Global Automotive Color Popularity Report“. Zozbierané údaje ukazujú, že neutrálne farby zostávajú i naďalej populárne.

Nemecká spoločnosť Standox zverejnila už svoju v poradí 70. výročnú správu „Global Automotive Color Popularity Report“, ktorú vydáva spoločnosť Axalta, do ktorej koncernu globálneho výrobcu prémiových autoopravárenských lakov spadá. Prvá výročná správa o popularite farieb bola poprvý krát publikovaná v roku 1953. V priebehu rokov sa tak výročná správa stala najkomplexnejším a najdlhšie fungujúcim záznamom týkajúcim sa obľúbenosti farieb v automobilovom priemysle. Nová výročná správa nám odhalila tri najobľúbenejšie farby roku 2022 - bielu, čiernu a šedú.

"Dnešné vozidlá sú oveľa viac plné života ako kedykoľvek predtým," povedal Robert Schnell, viceprezident pre globálny predaj a produktový management spoločnosti Axalta. "Napríklad v porovnaní s bielymi odtieňami z roku 1950 sú dnešné biele farby jasnejšie. Spolu tvoria vozidlá v bielej, čiernej, šedej a striebornej farbe až 82 % automobilov na diaľniciach."

Celosvetovo sa biele odtiene udržali na prvom mieste (celkovo 34 %), perleťovo biele so 14 % a Uni biele s 20 %. Ďalej na diaľniciach je možné vidieť vozidlá sýto červenej farby s trblietavými efektami s 21 % sa tak čierna farba umiestnila na druhom mieste. Tretie miesto v obľúbenosti dosiahla šedá farba s trblietavými efektami s 19%. Na spodnejších priečkach sa umiestnili jasné farby s vysokou intenzitou a s trblietavými efektami ako sú farebné varianty modrej (8%), červenej (5%) a zelenej (1%).

Úplnú správu týkajúcu sa obľúbenosti farieb nájdete na našich stránkach, vrátane podrobnej výročnej správy, ktorá sa zoaberá podrobnejším rozborom v jednotlivých trhových regiónoch. Odborníci, ktorí zbierajú údaje tak ponúkajú náhľad o histórie obľúbenosti farieb a prestavujú budúci vývoj, čím poskytujú výrobcom automobilov zaujímavý pohľad na farebné preferencie spotrebiteľov. Výrobcom (OEM) týmto pomáhajú urobiť erudované rozhodnutia pri voľbe budúcich farieb automobilov.

Späť na výpis
Nastavenie súkromia a cookies 🍪

Webové stránky používajú k poskytovaniu služieb personalizáciu reklám a analýzu návštevnosti, súbory cookies.

 

Nasledujúcou voľbou súhlasíte s našimi zásadami ochrany osobných údajov a cookies. Svoje nastavenia môžete kedykoľvek zmeniť.

Nastavenie